CSAK TINI VAGY FÜGGŐ?

A tinédzserek néha furán viselkednek, ezért a környezetüknek - szülők, tanárok, barátok - olykor nehéz eldönteni, hogy csak a hormonok dogoznak, vagy nagyobb a baj.

A 7 jel

Ha a felsorolt jelek közül több is jelen van, gyanús, hogy valamilyen függőség áll a háttérben.

Titkolózás, ferdítések

Valótlan állítások vagy ferdítések, alibik - egyre gyakrabban. Tovább

Romló teljesítmény

Szembetűnő motiválatlanság vagy érdektelenség - a lelkesedés, szenvedély elapadása, negatív visszajelzések az iskolából, edzésről. Tovább

Bezárkózás

Magányosan töltött idő a szobában, családi és baráti együttlétek, találkozások hanyagolása. Tovább

Hangulat­ingadozás

Kiszámíthatatlan lelkiállapot, indokolatlan kedélyváltozások. Tovább

Testi elváltozás

Lehet csak a tekintet homálya vagy a pupilla mérete, de előfordulhat hirtelen testsúlyváltozás vagy bőrprobléma is. Tovább

Lecserélt barátok

Megváltozott hangnem és stílus a telefonban, új sztorik, új nevek, új szokások. Tovább

Felborult napirend

Nem áll össze a rendszer - késések, csúsztatások, fáradtság, nyugtalanság, stressz. Tovább

A jeleken túl

360°-ban a függőségek körül - tudnivalók, érdekességek, ti küldtétek, segítség

Függőség-teszt

Önismereti kiruccanás az addikció esélyei és veszélyei mentén

Jelek tőletek

Köszönjük, hogy megosztjátok velünk az észrevételeiteket, tapaszatalataitokat, megéléseiteket

Segítség!

Kompetens, segítőkész szervezetek és szakemberek várják a kérdéseidet

A 4 fő kategória,
és ami mögöttük van

A Médiaunió bemutatja:
A függőség 7 jele kampány

Miről szól az idei kampány?

A fiatalokat érintő függőségek súlyosbodó társadalmi probléma. A "klasszikus” addikciók (alkohol, drog) mellett egyre erőteljesebben jelennek meg az új típusú függőségek is: online játék, képernyőfüggőség. A generációk között növekvő kommunikációs szakadék miatt a szülők, tanárok és tini kortársak gyakran nem ismerik fel időben a baj jeleit. A társadalmi reakció sokszor késik vagy elmarad – gyakran azért, mert senki sem tanította meg, hogy mire kell figyelni. Arra pedig végképp nincs eszköz, hogy kitől lehet segítséget kérni, és az milyen következménnyel járhat.

A Médiaunió 16. társadalmi célú kampányával azt tűzte ki célul, hogy változtat ezen a helyzeten, és megtanítja az országot beazonosítani a tinik függőségeinek 7 jelét. Sőt, mellőzve a moralizálást, a valódi megoldást hozó segítségkérés irányába terelje az érintett fiatalokat, pedagógusokat, családokat.

Kövess minket!